Namaz, İslam dininin olmazsa olmaz 5 ibadetinden biridir ve en önemlisidir. '' Namaz dinin direğidir.'' Namaz, kelime-i tevhidten sonra İslam dininin en mühim en önemli şartıdır. Namaz insanın nurudur, dinin direğidir. Allah şöyle buyuruyor:
Şüphesiz namaz, mü'minlere muayyen vakitlerde farz kılınmıştır.Allah Resulü de şöyle buyuruyor:
Allah beş vakit namazı kullara farz kılmıştır. Onları eda edip haklarını küçümsemek gayesi ile onlardan bir şey kaybetmeyen kimse için haktır ki, Allah onu cennete götürsün.
Resulullah (SAV) namazı terk eden kimsenin hakkında şöyle buyuruyor:
Namazı olmayan kimsenin İslam'da payı yoktur.
Şunu bilmemiz lazımdır ki, Namaz kılmaktan maksat kalbin, Allah'ın azamet ve yüceliğini bilip, onu her zaman hatırlamaktır. Ve dolayısıyla verdiği emir ve nehiylerin yanında durmaktır. Kur'an-ı Kerim de buna işareten şöyle buyuruyor:
''Şüphesiz namaz, fuhuş ve münkeri önler.'' Gaflet ile kılınan namaz, sahibine fayda vermediği gibi Allah'ta onu kabul etmez.
Namazda mükellef olmayan kimseye namaz kılmakla emir olunmaz. Ancak çocuk yedi yaşına gelince namaza emir olunacak on yaşına gelince devam etmezse hafifçe dövülecektir.
Namazda mükellef olmayan kimseye namaz kılmakla emir olunmaz. Ancak çocuk yedi yaşına gelince namaza emir olunacak on yaşına gelince devam etmezse hafifçe dövülecektir.
Namaz başlıca iki çeşittir:
A) Cenaze namazı gibi ruku ve sucudu olmayan namaz
B) Ruku, sucud ve kıraatı olan namazdır. Farz ve nafile namazlar bunun şümülüne girerler.
Bir çok kimse Kuran-ı Kerim'le sabit olan sadece namazın farziyetidir. Namazın beş vakit olduğu ifade edilmemiştir; diye sık sık soruyorlar. Hele aleviler, namaz kılmamak ve avam tabakasını iğfal etmek için münasebet bulduklarında bunu tekrarlayıp duruyorlar. Halbuki Kur'an- Kerim:
Resul size ne vermiş ise onu alınız. Sizi men ettiği şeyden de sakınınız. Ayeti kerimesi ile Resulullah'ın emrettiği şeylerin tatbik edilmesini emrediyor. Binaleyn Resulullah (SAV) ne getirmiş ise onu Kur'an-ı Kerim de getirmiş sayılır. Namazın beş vakit olduğunu beyan eden bir çok hadis vardır. Onlardan biri şu Hadis-i Şerif'tir:
''Sizden birinizin kapısı önünden bir çay (veya nehir) geçer de , günde beş defa içinde yıkanırsa bir şey kalır mı? Sahabe, (hayır bir şey kalmaz dediler) Allah'ın Resulu buyurdular ki, işte bu, beş vakit namazın hali gibidir. Allah onlarla günahları bağışlar.'' demiştir. Bu demek oluyor ki namaz insanın manevi temizliğidir.
A) Cenaze namazı gibi ruku ve sucudu olmayan namaz
B) Ruku, sucud ve kıraatı olan namazdır. Farz ve nafile namazlar bunun şümülüne girerler.
Bir çok kimse Kuran-ı Kerim'le sabit olan sadece namazın farziyetidir. Namazın beş vakit olduğu ifade edilmemiştir; diye sık sık soruyorlar. Hele aleviler, namaz kılmamak ve avam tabakasını iğfal etmek için münasebet bulduklarında bunu tekrarlayıp duruyorlar. Halbuki Kur'an- Kerim:
Resul size ne vermiş ise onu alınız. Sizi men ettiği şeyden de sakınınız. Ayeti kerimesi ile Resulullah'ın emrettiği şeylerin tatbik edilmesini emrediyor. Binaleyn Resulullah (SAV) ne getirmiş ise onu Kur'an-ı Kerim de getirmiş sayılır. Namazın beş vakit olduğunu beyan eden bir çok hadis vardır. Onlardan biri şu Hadis-i Şerif'tir:
''Sizden birinizin kapısı önünden bir çay (veya nehir) geçer de , günde beş defa içinde yıkanırsa bir şey kalır mı? Sahabe, (hayır bir şey kalmaz dediler) Allah'ın Resulu buyurdular ki, işte bu, beş vakit namazın hali gibidir. Allah onlarla günahları bağışlar.'' demiştir. Bu demek oluyor ki namaz insanın manevi temizliğidir.
Yorumlar
Yorum Gönder